فناوری های پزشکی

03 دی 1397
فناوری های پزشکی

10 فناوری جدید پزشکی

نوآوری های فناوری پزشکی به طور مداوم محدودیت تخیل ما را آزمایش می کند. در اینجا 10 تکنولوژی نوآورانه که مشکلات بهداشتی رایج را حل می کنند و نشانگر ابتکار پژوهشگران در کانادا و خارج از کشور است. این خبرها از طریق انجمن PetalMD در زمستان سال 2017 ارسال شد

 

1کلاه ایمنی ذهن: دستگاه قابل حمل ساخته شده برای توانبخشی افراد بازماندگان از سکته میتواند با استفاده از شوکهای الکتریکی کوچک، باعث تقویت ارتباط بین مغز و ستون فقرات شود.

2.دستگاهی که پوست را چاپ می کند: تکنولوژی چاپ جدید 3بعدی از آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه امیدوار است تا روند بهبودی قربانیان سوختگی و بیماران مبتلا به زخم های شدید پوست راتسریع کند.

3.بازوی ربات کنترل شده توسط مغز: دانشمندان با اندازه گیری سطوح اکسیژن خون در مغز خود به منظور تفسیر افکار خود، راهی برای ارتباط با بیماران قفل شده ایجاد می کنند.

4.الکتروشوکهایی که به قربانیان سکته مغزی کمک می کنند: مهندسان یک پروتز جدید، یک دست که قادر به اندازه گیری مواد مختلف است. برای انجام این کار موجکهای نوری را به انگشتان خود متصل می کند.

5امتحانات پزشکی طولانی مدت: TytoCare، یک شرکت تلفن های هوشمند، یک فناوری سنجش از راه دور را توسعه داده است که نشان می دهد داده های بازبینی نظرسنجی می تواند نتایج را اساسا همانند امتحانات شخصی به ارمغان بیاورد.

6.برنامه ای که به بخش های اورژانس کمک می کند: یک برنامه هوشمند جدید برای گوشی های هوشمند می تواند خدمات اضطراری را از طریق ارزیابی وضعیت سلامت بیمار از طریق ارزیابی سطوح 4-5 اطلاع رسانی کند

7.ماشین که نسخه را ارائه می دهد: یک پلت فرم روباتیک که از پارامترهای بیومکانیک بیماران برآمده و بهترین استراتژی بهبود را با توجه به آسیب شناسی آن پیدا می کند، توسط موسسه فناوری ایتالیایی توسعه یافته است.

8.یک دستگاه کاهش آپنه خواب: این دستگاه دست نگه دارنده می تواند بیماران مبتلا به آپنه انسدادی خواب را از شر ماسک و لوله در شب رها کند  این یک ابزار تمرین برای ماهیچه های زبان است که برای کاهش خروپف طراحی شده است.

9.برنامه کاربردی که بیماری های تنفسی را تشخیص می دهد: برنامه ای برای گوشی های هوشمند برای تشخیص بیماری های تنفسی رایج، بر اساس معیارهای مختلف صوتی سرفه، در حال حاضر در سه بیمارستان ایالات متحده مورد آزمایش قرار می گیرد.

10.تصاویرجدید مغز: محققان دانشگاه هاروارد یک مغز در یک تراشه چند منطقه ای را توسعه داده اند تا بدانند که چگونه اختلالات روانی به طور همزمان در مناطق مختلف مغز تاثیر می گذارد

دیدگاه کاربران