پوکی استخوان

24 بهمن 1397
پوکی استخوان

پوکی استخوان چیست؟

در سراسر جهان، یک تا سه زن و یک تا پنج مرد در سن 50 سالگی از شکستگی و پوکی استخوان رنج می برند. پوکی استخوان باعث می شود که استخوان ها ضعیف و شکننده باشند، به طوری که آنها به راحتی میشکنند - حتی در نتیجه سقوط جزئی، ضربه، عطسه، یا حرکت ناگهانی می تواند تهدید کننده حیات باشد و عامل اصلی درد و ناتوانی درازمدت باشد.پوکی استخوان باعث می شود که استخوان ها ضعیف و شکننده باشند - به طوری شکننده است که یک استرس سقوط خفیف مانند خم شدن یا سرفه باعث ایجاد شکستگی می شود. شکستگی های مرتبط با پوکی استخوان معمولا در لگن، مچ دست یا ستون فقرات رخ می دهد

آیا پوکی استخوان و شکستگی می تواند جلوگیری شود؟ بله، اگر اقدام زودهنگام انجام شود! اطلاعاتی که در اینجا ارائه شده است را بخوانید تا یاد بگیرند که کدام مراحل را برای ساخت استخوان های قوی در طول زندگی انجام دهید و از شکستگی های استخوانی جلوگیری کنید.

استخوان بافت زنده است که به طور مداوم شکسته و جایگزین شده است. پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که ایجاد استخوان جدید با حذف استخوان قدیمی ادامه پیدا کند. پوکی استخوان مردان و زنان همه نژادها را تحت تاثیر قرار می دهد. اما زنان سفید پوست و آسیایی - به ویژه زنان مسن که در معرض یائسگی هستند - بیشترین خطر را دارند.

داروها، رژیم غذایی سالم می توانند به تقویت استخوان های ضعیف کمک کنند.

علائم:

معمولا در مراحل اولیه از دست دادن استخوان علائم وجود ندارد. اما هنگامی که استخوان های شما توسط پوکی استخوان تضعیف می شوند، ممکن است علائم و نشانه هایی داشته باشید که عبارتند از:

درد پشتی ناشی از یک مهره شكسته یا كوچك

از دست دادن ارتفاع در طول زمان

یک موقعیت استوار

شکستگی استخوان که خیلی راحتتر از حد انتظار است

علل:

استخوان های شما در حالت تجدید هستند - استخوان جدید ساخته شده و استخوان قدیمی شکسته شده است. هنگامی که شما جوان هستید، بدن شما استخوان جدید را سریعتر از شکستن استخوان قدیمی و افزایش توده استخوان شما افزایش می دهد. اکثر مردم تا اواسط دهه 20 به حداکثر استخوان دست می یابند. به عنوان سن افراد، توده استخوانی سریعتر از آنچه ایجاد شده است، از دست می رود.

چگونگی افزایش پوکی استخوان شما تا حدودی بستگی دارد که چقدر توده استخوانی در جوانان شما به دست آمده است.

دیدگاه کاربران