شربت سنتی ایران توانایی ذهنی را بهبود می بخشد

13 اسفند 1397
شربت سنتی ایران توانایی ذهنی را بهبود می بخشد

محققان  پزشکی سنتی ایران می گویند که نوعی نوشیدنی به نام Poleigamander وجود دارد که می تواند قند خون و میزان تمرکز و توانایی ذهنی را کاهش دهد.

این نوشیدنی همچنین باعث کاهش چربی خون و کاهش وزن می شود.

روزنامه نگاران باشگاه جوانان طی مصاحبه ای  با حیدر اوزامی، دانشمند ایرانی بحثی در مورد مزایای این نوشیدنی انجام داده است.

او گفت: مهمترین مزیت نوشیدنی Poleigamander کاهش قند خون است، بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است.

با توجه به ویتامین های A، E، C و فلاونوئیدهای آن، خواص آنتی اکسیدانی دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر انواع بیماری ها، به ویژه سرطان می شود. با توجه به حضور ویتامین D، فسفر، کلسیم و منیزیم در این گیاه، نوشیدن آن باعث تقویت استخوان ها و دندان ها و جلوگیری از پوکی استخوان می شود. Poleigamander باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی، در نتیجه افزایش حافظه و جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون میشود.

استفاده از این نوشیدنی تاثیر قابل توجهی در کاهش دستگاه گوارش و کاهش معده دارد و می تواند سوزش سر دل و گاستریت را درمان کند.

همچنین عفونت های زنان، کلیه و مجرای ادراری را از بین می برد ، بنابراین برای زنان که در معرض تابش آفتاب هستند مفید است.

Poleigamander می تواند استرس، اضطراب، افسردگی و تنش عضلانی را کاهش دهد.

سایر مزایای این نوشیدنی سنتی ایرانی شامل سرماخوردگی، مشکلات تنفسی و تبخال است. این ماده برای زنان باردار و شیرده ممنوع است و افرادی که مبتلا به صرع هستند باید از این نوشیدنی با مشورت با پزشک خود استفاده کنند.

دیدگاه کاربران