مصرف روزانه کاکائو باعث کاهش خستگی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS) می شود

15 اسفند 1397
مصرف روزانه کاکائو باعث کاهش خستگی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS) می شود

مصرف روزانه کاکائو باعث کاهش خستگی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS) می شود

مطالعات  جدید نشان داده است که نوشیدن یک فنجان کاکائو غنی شده با فلاوانویدها هر روز می تواند به کاهش خستگی افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS) کمک کند.

محققان می گویند مصرف روزانه نوشیدنی ها می تواند راهی مناسب و مطمئن برای کاهش خستگی باشد که 90٪ از افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS)را تحت تاثیر قرار می دهد.

مولتیپل اسکلروزیس (MS)یک بیماری نوروژنیک است که تنها در انگلستان بیش از 100000 نفر به این بیماری  مبتلا هستند و خستگی یکی از شایع ترین نشانه های این بیماری است.

تحقیقات همچنین نشان میدهد  مصرف فلاونوئید به بهبود سلامت قلب و روده و افزایش طول عمر کمک میکند علاوه بر این، مطالعات نشان داده است افرادی که به خستگی مزمن مبتلا هستند خوردن شکلات تیره ممکن است سطح انرژی را افزایش دهد.

مطالعات جدید (دانشگاه پالرمو در ایتالیا)  یک تیم 40 نفره از بیمارانی را تشکیل داده است که به تازگی به (MS) مبتلا شدند و باید به مدت شش هفته هر بار یک کیک کاکائو غنی از فلاوانوئید و یا کم فلاونوئیدها را بخورند.

همانطور که در مجله جراحی مغز و اعصاب گزارش شده است، افرادی که نوشیدنی با فلاوانوییدبالا می خورند، در مقایسه با کسانی که نوشیدنی با فلاوانویید کم میخورند ، 45٪ بهبود در سطح هوشیاری و 80٪ افزایش در  سرعت پیاده روی انها مشاهده میشود

استفاده از رژیم غذایی برای کاهش خستگی و عوامل مرتبط با آن در افراد مبتلا به MS ممکن است یک روش آسان، ایمن و مقرون به صرفه برای تاثیر بر کیفیت زندگی این افرادباشد، به این ترتیب افراد می توانند احساس بیشتری در کنترل بیماری خود داشته باشند. "

دیدگاه کاربران