چرا نوزادان نیاز به مکمل های پروبیوتیک دارند؟

15 اسفند 1397
چرا نوزادان نیاز به مکمل های پروبیوتیک دارند؟

چرا نوزادان نیاز به مکمل های پروبیوتیک دارند؟

محصولات پروبیوتیک می توانند نقش مهمی را در رفع مشکلات نوزادان با هضم و جذب شیر در هفته و ماه های اول زندگی، زمانی که سیستم گوارش آنها هنوز کامل نشده است، بازی کند.

نوزادان از زمانی که متولد شده اند نیازهای تغذیه ای خاصی دارند. در اولین ماه های زندگی نوزادان با دل درد مواجه هستند، که اغلب موجب اضطراب و استرس والدین می شود.

دلیل این امر این است که دستگاه گوارش نوزاد در هفته ها و ماه های اول پس از تولد به خوبی عمل نمی کند. سیستم گوارشی کودک در ابتدا کامل نشده است، بنابراین آنها با هضم و جذب شیر مشکل دارند.

این مشکلات به صورت درد، گرفتگی شکمی و گریه ی مداوم در طول شب رخ میدهد شدت قولنج در نوزادان متفاوت است و بستگی به شیوه تغذیه، زمان شیردهی و سبک تغذیه آنها دارد

با این حال، مکمل های پروبیوتیک نقش ویژه ای در تسکین و درمان قولنج ایفا می کند.

پروبیوتیک ها باکتری های مفید سیستم گوارش انسان هستند و در روده ها وجود دارند. محصولات پروبیوتیک برای نوزادان خواص سودمند و باکتریایی دارد

این باکتری ها به هضم لاکتوز در سیستم گوارش کمک می کنند و مشکلات لاکتوز مانند تمپانات، اسهال، یبوست و سوزش سر دل را از بین می برند. بنابراين، آنها تاثير قابل توجهی در درمان و جلوگيری از قولنج دارند.

دلیل دیگری که کودک شما نیاز به پروبیوتیک دارد اگزما است شما ممکن است فکر کنید که چگونه می توانید سلامت روده را به مسائل مربوط به پوست مرتبط کنید، اما اخیرا مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می دهد باکتری های خوب در روده بر تمام بدن تأثیر می گذاردپروبیوتیک ها برای محافظت در برابر اختلال عملکرد سیستم ایمنی و کاهش درد استفاده می شود. این دو عامل در پیشرفت اگزما بسیار موثر هستند.

دلیل سوم استفاده از پروبیوتیک این است که آلرژی نوزادان را درمان میکندگفته شده است که آلرژی فصلی و آلرژی غذایی با استفاده از پروبیوتیک در سنین پایین کاهش می یابد.

سلامت روده در آلرژی فصلی موثر است. همچنین علائم عدم تحمل غذایی و آلرژی غذایی ریشه در التهاب روده و عدم تعادل باکتری روده دارد

بنابراین، مصرف پروبیوتیک و تعادل میکرو فلور روده تاثیر مثبتی در کاهش آلرژی و التهاب دارد.

دیدگاه کاربران