چرا باید از تاندون ها حفاظت کنیم؟

14 اسفند 1397
چرا  باید از تاندون ها حفاظت کنیم؟

چرا  باید از تاندون ها حفاظت کنیم؟

تاندون یا مفصل باندی  مفصلی سخت و متراکم است که در انتهای بافت عضلانی قرار دارد که ازبافتهای همبند تشکیل شده است که عضلات را به استخوان وصل می کند بنابراین، حرکت بدن به وسیله تاندون انجام میگیرد

اعتقاد بر این بود که تاندون ها فقط یک مفصل هستند که عضلات و استخوان های ما را به هم متصل می کنند و به عنوان یک فرستنده قدرت عمل می کننددر ضمن، تاندون ها به عنوان بخشی از بدن دیده می شوند که می توانند فشار منفی بر روی بدن  را در حین عمل تحمل کنند

در طول دو دهه گذشته تعداد زیادی از مطالعات انجام شده بر روی ویژگی های کششی تاندون انجام شده است.

تاندون ها ها لزوما به طور مشابه عمل نمی کنند. برخی از آنها با تنظیم موضع های ما مانند تاندون های انگشتان در حال در نوشتن (تاندون های موضعی) و برخی دیگر به عنوان تقویت انرژی در راه رفتن کمک میکنند.

این می تواند انرژی ما را با راندمان بالا ذخیره و آزاد کند. به عنوان مثال، در طی هر مرحله، تاندونهای آشیل همراه با مفصل مچ دست و پاهایشان کشیده می شوند.

گاهی اوقات تاندون ها به علت علل مختلف از التهاب رنج می برند. فعالیت های فیزیکی مانند باغبانی و نجاری، حتی ورزش هایی مانند تنیس، فعالیت های اسکی یا شستشو فرش می تواند منجر به التهاب تاندون شود.

درد یک تاندون ملتهب می تواند به تدریج یا به طور ناگهانی به سمت خارج گسترش یابد، به ویژه هنگامی که کلسیم آن منطقه کم شود .

برای کاهش التهاب، باید به منطقه آسیب دیده بهبود بخشید . گاهی اوقات استفاده از یخ می تواند درد را تسکین دهد. در نهایت استفاده از داروهای ضد التهاب یا ژل می تواند بسیار مفید باشد. اگر درد در عرض یک هفته کاهش پیدا نکند، باید به دکتر مراجعه کنید.

تجویز پزشکی فیزیوتراپی است و در نهایت جراحی میتواند درد را درمان کند. در صورت شکستگی تاندون، شما باید جراحی ایمپلنت تاندون را انجام دهید.

برای جلوگیری از آسیب تاندون، باید برخی از نکات را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، توصیه می شود حداقل 15 دقیقه قبل از هر تمرین گرم کنید. کشش - حداقل 20 ثانیه برای هر حرکت – و اجتناب از حرکت مضر مانند بلند کردن چیزهای سنگین

با آخرین پیشرفت در پزشکی، امید است که درمان های جدید جایگزین روش های سنتی شود.

دیدگاه کاربران