آلزایمر

24 فروردین 1398
آلزایمر

علائم و نشانه های زودرس آلزایمر

از دست دادن حافظه که زندگی روزانه را مختل می کند، ممکن است نشانه ای از آلزایمر یا زوال عقل باشد. آلزایمر یک بیماری مغزی است که باعث کاهش مداوم حافظه، تفکر و استدلال می شود چند علائم و نشانه های هشدار دهنده وجود دارد. اگر متوجه شده اید، آنها را نادیده نگیرید. قرار ملاقات با دکتر خود را تنظیم کنید.

از دست دادن حافظه که زندگی روزمره را مختل می کند : یکی از شایع ترین نشانه های بیماری آلزایمر، به ویژه در مراحل اولیه، فراموش کردن اطلاعات به تازگی یاد گرفته شده است. و شامل فراموش کردن تاریخها یا حوادث مهمی میشود  و به طور فزاینده نیاز به تکیه بر کمک های حافظه (مانند یادآوری و،دستگاه های الکترونیکی) و یا اعضای خانواده

دشواری تکمیل کارها در خانه، در محل کار و یا در اوقات فراغت: افراد مبتلا به آلزایمر معمولا برای انجام کارهای روزانه سخت تلاش می کنند. گاهی اوقات ممکن است افراد در رانندگی به مکان آشنا، مدیریت بودجه در محل کار یا به یاد آوردن قوانین بازی مورد علاقه، مشکل داشته باشند.

سردرگمی با زمان یا مکان: افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است تاریخ، فصول و گذشت زمان را از یاد ببرند . آنها ممکن است دچار مشکل درک شوند ،. گاهی اوقات آنها ممکن است فراموش کنند که کجا هستند و یا چگونه آنها را در آنجا یافتند.

مشکل درک تصاویر بصری و روابط فضایی: برای برخی از افراد، داشتن مشکلات بینایی علائم آلزایمر است. آنها ممکن است مشکل خواندن، داوری فاصله و تعیین رنگ یا کنتراست داشته باشند که ممکن است مشکلی در رانندگی ایجاد کند.

مشکلات جدید با کلمات در صحبت کردن یا نوشتن: افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است از پیوستن به گفتگو مشکل داشته باشند. آنها ممکن است در وسط یک مکالمه متوقف شوند و ندانند که چگونه باید ادامه دهند یا ممکن است حرفشان تکرار کنند. آنها ممکن است با واژگان مبارزه کنند، مشکل پیدا کردن کلمه مناسب در تماس با چیزها ویا گفتن  با نام اشتباه (مثلا "ساعت" ساعت "را تماشا کنند").

از بین بردن چیزها و از دست دادن توانایی بازخوانی مراحل،کاهش یا قضاوت ضعیف،خروج از کار، یا فعالیت های اجتماعی ،تغییرات خلقی و شخصیت از دیگر نشانه های آلزایمر هستند 

دیدگاه کاربران