چندی از اختراعات، رویدادها و اکتشافات

27 دی 1397
چندی از اختراعات، رویدادها و اکتشافات

چندی از اختراعات، رویدادها و اکتشافات جالب توجه در سال 2018 برای سال جهانی سلامت

ویرایش ژنوم CRISPR: درمان بیماری در سطح ژنتیکی:

فقط ماه گذشته، دانشمندان موسسه Salk از ویرایش CRISPR ژنوم برای هدف قرار دادن RNA سلول های بیمار استفاده کردند. این تیم، به رهبری پاتریک Hsu، تکنولوژی خود را در برابر زوال عقل پیش از موعد مورد آزمایش قرار داد در این آزمایش، آنها به طور موثر سطوح سالم پروتئین را به نورون هایی که تحت تاثیر بیماری قرار دارند را ترمیم کردند. اگرچه این اولین استفاده RNA از CRISPR نیست، اما این یک پیشرفت بزرگ در دقت و ایمنی است.

پوست الکترونیکی: نمایش اطلاعات روی پوست شما:

در فوریه امسال یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه توکیو فن آوری نیمه هادی را که می تواند نشانه های حیاتی بدن را بخواند، نشان می دهد و آنها را روی یک ماده پلاستیکی نازک روی پوست شما نشان می دهد. این صفحه نمایش از 16 با 24 LED میکرو ساخته شده است و می تواند برای خواندن ضربان قلب شما استفاده شود. اطلاعات همچنین می توانید بر روی دستگاه هوشمند خود مشاهده کنید یا به طور مستقیم به یک متخصص پزشکی ارسال کنید.

واکسن سرطان: شروع آزمایش های انسانی:

محققان دانشگاه استنفورد در ماه فوریه اعلام کردند که نخستین آزمایشات انسانی یک سرطان جدید را آغاز خواهند کرد. آزمایش های پیشین بر روی موش ها نشان داد که تزریق عوامل تحریک کننده ایمنی قادر به از بین بردن تمام علائم سرطان و ممنوع ساختن متاستازهای بالقوه است. رهبری دکتر رونالد لووی، استاد انکولوژی در استنفورد، در آزمایشات انسانی، 15 بیمار مبتلا به لنفوم درمان شده با این عکس ها را می بینند. این یک پیشرفت باور نکردنی است که می تواند درمان جدیدی برای ریشه کن ساختن سرطان ارائه دهد.

ایمپلنت های مغز: بهبود حافظه بشر تا 15 درصد:

"ضربان ساز" جدید برای مغز انسان که در فوریه 2018 توسط وزارت دفاع ایالات متحده تامین شد، می تواند حافظه افراد مبتلا به صرع، پارکینسون و بیماری آلزایمر را تقویت کند. این عمل از طریق تحریک مغزی عمیق ایجاد شده توسط پالس های الکتریکی عمل می کند.

پیوند دو طرفه: در جهان اول است:

در ژانویه سال جاری، جراحان فرانسوی اولین پیوند دوگانه در جهان را انجام دادند، پس از آنکه بدن بیمار از ده سال پیش، پیوند اولیه خود را رد کردجراحی های این نوع فوق العاده دشوار است و خطر رد پیوند چهره بالا است.

ویروس های کشتن با نور UV: راه جدید برای مبارزه با آنفلوانزا:

یک مطالعه جدید منتشر شده در شماره فوریه 2018 گزارشهای علمی نشان داده است که نور نورافشانی (Far-UVC) می تواند ویروس های آنفولانزا را از بین ببرد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که استفاده از نور Far-UVC در مناطق عمومی مانند بیمارستان ها، مدارس و فرودگاه ها می تواند به طور چشمگیری عفونت های آنفولانزا را کاهش دهد.

سنسورهای دندانه دار: ردیابی زمان واقعی ردیابی:

یک تیم از دانشکده مهندسی دانشگاه توفتس سنسوری را ایجاد کرده است که می تواند بر روی دندان شما پوشانده شود که داده های واقعی در مورد مصرف رژیم غذایی شما را فراهم می کند. این دستگاه در ماه مارس سال 2018 اعلام شد و می تواند میزان مصرف سدیم، گلوکز و الکل را کنترل کند و داده های بی سیم را انتقال دهد.

دیدگاه کاربران